مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 06:402021-03-15اجتماعي

فارس من| ماجرای تلف شدن آبزیان و احشام توسط پتروشیمی مسجدسلیمان چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سامانه فارس من   هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی  شده است و در سریع ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می پردازد.

آلودگی رودخانه کوشک خلف توسط پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بر اساس اخبار محلی، به فاصله چند روز پس از شروع بهره برداری آزمایشی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، پساب های صنعتی این شرکت با روان آبها مخلوط شده  و پس از عبور از چال بتان وارد رودخانه سور عقیلی در رودخانه کارون سرازیر می شوند.

و با توجه به گذر پساب های صنعتی از روستاهای پایین دست، کوشک خلف و چال بتان و مراتع دهلران در بخش عقیلی شهرستان گتوند مرگ ماهیها، مرگ احشام، آلودگی خاک، آلودگی روان آب های محلی و سفره آبهای زیر زمینی، نفوذ پساب صنعتی درخاک، آلودگی آب چشمه ها .

رخ داده است که بیم آن می رود استمرار در این رویه خطر بالقوه بیماریهای گوارشی و سرطان زا و… برای ساکنان به دنبال داشته باشد.

  هنوز تلفات آبزیان و احشام توسط پساب پتروشمی ثابت نشده است مصطفی یوسفی رییس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه تلفات ماهی در فاصله سه کیلومتری پایین تر از مسیر پساب ناشی از 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ماجرای تلف شدن آبزیان و احشام توسط پتروشیمی مسجدسلیمان چیست؟

فارس من| ماجرای تلف شدن آبزیان و احشام توسط پتروشیمی مسجدسلیمان چیست؟